header image

Emocje a za chowanie konsumenta

Konsumenci najczęściej poszukują emocji pozytywnych. Nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że poszukuje reklam i filmów, które zwyczajnie wprawiają go w stan rozrywkowy, pozytywny, przyjemny nastrój. Jeśli przy okazji zdarzy się, że te reklamy go zdenerwują, zirytują, to ni jest to zamierzone zazwyczaj przez konsumenta, bo nikt nie lubi nieprzyjemnych odczuć i nie dąży do nich świadomie z lubością ,chyba że jest chory. Badania wskazują, że zwłaszcza konsumenci, którzy są ogólnie hedonistycznie ustosunkowani do świata, poszukują emocji pozytywnych w reklamach i są oni chętniej i częściej konsumentami dóbr reklamowanych niż jakichkolwiek innych. Szczególnie podatni na doznawanie emocji pozytywnych generowanych przez reklamy są ci konsumenci, którzy kupują w sposób kompulsywny, którzy są bardzo impulsywni w swoich wyborach. Takie osoby poszukują wszędzie stymulacji i właśnie wśród klientów kompulsywnych odnotowuje się największe przeskoki z jednej marki na drugą. Osoby takie po prostu poszukują stale nowej stymulacji.

Bez kategorii

Możliwość komentowania jest wyłączona.