header image

Poziom aktywacji a zachowania konsumenckie

Osoby, które mają wysoki próg aktywacji, zazwyczaj poszukają mocnych wrażeń. Skaczą na bungee, wspinają się po wysokich górach. Osoby takie nudzą się jeśli mają do czynienia ze stale powtarzającymi się bodźcami, nie znoszą nudy. Dlatego nie będą one reagowały na reklamę, która stale jest im wyświetlana w telewizji. Osoby o wysokim stopniu pobudzenia angażują się w poszukiwanie informacji, które ich pobudzą, dlatego takie osoby zawsze chętniej szukają nowości w sklepach, są nastawione na promocje. Osoby o niskim progu aktywacji niestety mają odwrotnie, czyli wszelkie nowości w sklepach są przez nie dostrzegane tak jakby najpóźniej, nie reagują one na mailowe powiadomienia o promocjach, wszelkie nowinki techniczne w sklepach również nie są w ich zainteresowaniu. Nie są to zachowania konsumenckie racjonalne, w przeciwieństwie do kierowania się utylitarności. Czyli użyteczności naszego wyboru. Osoby, które kierują się użytecznością podczas kupowania zazwyczaj dokonują zakupów bardzo instrumentalnie, zaspokajają wprost swoje potrzeby.

Bez kategorii

Możliwość komentowania jest wyłączona.